Pianiści
akompaniatorzy Konkursu
Każdy z naszych pianistów to doświadczony kameralista i korepetytor, który potrafi wydobyć z utworów pełnię brzmienia i emocji.
Poznaj naszych pianistów
dr Alicja Tarczykowska-Podobieńska
Absolwentka Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy, gdzie w 2006 roku ukończyła z wyróżnieniem klasę fortepianu prof. Wiesławy Ronowskiej. Doskonaliła swoje umiejętności pod kierunkiem prof. Katarzyny Popowej-Zydroń na Podyplomowym Studium Instrumentalistyki w Bydgoszczy (2008) oraz na Podyplomowym Studium Pieśni Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie (2012). W latach 2015–2019 uczestniczyła w Programie Kształcenia Młodych Talentów Akademii Operowej przy Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w Warszawie.
Od 2006 roku związana z Akademią Muzyczną w Bydgoszczy jako pianista i korepetytor na Wydziale Wokalno-Aktorskim oraz Wydziale Instrumentalnym, obecnie na stanowisku adiunkta. W latach 2011–2021 wykładała również w Akademii Muzycznej im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu.
Współpracuje ze śpiewakami podczas koncertów, nagrań, konkursów i kursów mistrzowskich. Była oficjalną pianistką IX, X i XI edycji Międzynarodowego Konkursu Moniuszkowskiego w Warszawie (2016, 2019, 2022) oraz I i II edycji Ogólnopolskiego Konkursu im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy (2019, 2021, 2023).
Laureatka wyróżnień dla pianisty m.in. na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Iuventus Canti we Vrable (2014, 2019), Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Mławie (2015, 2021), Drezdenku (2018), Bydgoszczy (2018), Busku-Zdroju (2019, 2023) oraz Konkursie im. Bogdana Paprockiego (2019).
W 2017 roku odznaczona honorową odznaką Zasłużony dla Kultury Polskiej przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
W 2020 roku uzyskała stopień doktora sztuki w dyscyplinie sztuki muzyczne, nadany przez Senat Akademii Muzycznej w Poznaniu.
fot. Karpati&Zarewicz
prof. dr hab. Robert Marat

Od października 2017 roku prowadzi klasę fortepianu w Akademii Muzycznej w Łodzi. Wcześniej przez 29 lat związany był z Akademią Muzyczną w Katowicach. W latach 2002–2007 prowadził klasę fortepianu na Wydziale Instrumentalno-Pedagogicznym Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, a w 2012 roku otrzymał tytuł profesora sztuk muzycznych.
W latach 1997–2009 współpracował z Mozarteum Universität w Salzburgu. Prowadzi kursy, konsultacje i wykłady, zasiada w jury konkursów, jest laureatem wielu konkursów pianistycznych i kameralnych, m.in. Konkursu im. Karola Szymanowskiego w Łodzi (1987).
Aktywnie działa jako pianista solowy i kameralista, występuje również z orkiestrami symfonicznymi. Przez lata współpracował z wybitnymi śpiewakami. Nagrał wiele utworów dla Polskiego Radia, Telewizji i na płyty CD. Dla wytwórni Selene zarejestrował — po raz pierwszy w historii fonografii — dzieła Raula Koczalskiego i Aleksandra Michałowskiego w serii „Wielka polska tradycja chopinowska”.
Inspiracje do pracy artystycznej czerpie z bliskości natury, pasjonuje się wspinaczką wysokogórską i żeglarstwem.
Aleksander Teliga

Pianista, korepetytor, vocal coach, wykładowca UMFC. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego, Edukacji Muzycznej i Wokalistyki w Białymstoku oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. W latach 2016-2021 był uczestnikiem Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej gdzie doskonalił swój warsztat pod kierunkiem Eytana Pessena. Umiejętności w zakresie pracy ze śpiewakami rozwijał podczas licznych kursów mistrzowskich prowadzonych przez takie autorytety, jak: Helmut Deutsch, Hedwig Fassbender, Izabela Kłosińska, Mariusz Kwiecień, Thomas Lausmann, Sergei Leiferkus, Anna Marchwińska, René Massis, Lech Napierała, Olga Pasichnyk, Matthias Rexroth, Tobias Truniger i Neil Shicoff. Współpracował z tej miary dyrygentami, co: Bassem Akiki, Benjamin Bayl, Łukasz Borowicz, Jose Maria Florencio, Patrick Fournillier, Friedrich Haider, Michał Klauza, Lothar Koenigs, Tadeusz Kozłowski, Krzysztof Penderecki, Yaroslav Shemet. Koncertował m.in. w Oper Frankfurt, Opera de Marseille, Teatro Ghione w Rzymie, Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, Warszawskiej Operze Kameralnej, Studiu Koncertowym Polskiego Radia. Jako pianista konkursowy towarzyszył śpiewakom m.in. na Concorso Lirico Internazionale Ottavio Ziino
w Rzymie (2022), X i XI Międzynarodowym Konkursie Moniuszkowskim w Warszawie
(2019, 2022), V Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej Adama Didura w Bytomiu (2024), Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu
(2021, 2023, 2025) i Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Bogdana Paprockiego
w Bydgoszczy (2021, 2023). Laureat nagród dla wyróżniającego się pianisty na konkursie im. B. Paprockiego w Bydgoszczy (2021) oraz konkursie im. Ady Sari w Nowym Sączu (2025). Współpracował z Warszawską Opera Kameralną, Operą Śląską w Bytomiu, Operą Bałtycką w Gdańsku i Teatrem Wielkim w Poznaniu. Od 2021 roku związany zawodowo z Teatrem Wielkim – Operą Narodową.
fot. Karpati&Zarewicz
Radosław Zaworski

pianista, wykładowca Akademii Muzycznej im. Feliksa Nowowiejskiego w Bydgoszczy oraz korepetytor wokalny Opery Nova w Bydgoszczy. Absolwent Programu Kształcenia Młodych Talentów – Akademii Operowej, realizowanej przez Teatr Wielki – Operę Narodową w Warszawie, gdzie doskonalił swoje umiejętności pod kierunkiem Eytana Pessena.
Studiował w macierzystej uczelni w klasie prof. Ewy Pobłockiej oraz dr. hab. Bartłomieja Weznera.
Swoje kompetencje w zakresie pracy z wokalistami rozwijał podczas licznych kursów mistrzowskich w kraju i za granicą, prowadzonych m.in. przez takich pedagogów, jak: Helmut Deutsch, Matthias Rexroth, Hedwig Fassbender, Izabela Kłosińska, Thomas Lausmann, René Massis, Tomasz Konieczny, Lech Napierała, Olga Pasichnyk, Ewa Wolak, Magdalena Idzik, Marek Rzepka, Brenda Hurley oraz Wiesław Bednarek.
Jako pianista towarzyszył śpiewakom podczas prestiżowych konkursów wokalnych, m.in. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie, Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu, Konkursu Wokalnego im. Bogdana Paprockiego w Bydgoszczy, Konkursu Wokalnego im. Jana, Edwarda i Józefiny Reszków w Częstochowie oraz Konkursu im. Krystyny Jamroz w Kielcach. Uczestniczył również w warsztatach pianistycznych prowadzonych przez wybitnych pedagogów, takich jak Jerzy Godziszewski, Mikhail Voskresensky czy Katarzyna Popowa-Zydroń.
Jako kameralista występował m.in. w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej oraz w Filharmonii Szczecińskiej. Jako korepetytor współpracował przy realizacji opery „Mignon” w Bayerische Staatsoper w Monachium.
Laureat nagród dla wyróżniającego się pianisty podczas Konkursu Wokalnego im. Bogdana
Paprockiego w Bydgoszczy, Międzynarodowego Konkursu Sztuki Wokalnej im. Ady Sari w Nowym Sączu oraz Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki w Warszawie.
Na co dzień związany z Operą Nova w Bydgoszczy, gdzie występuje jako kameralista i pianista orkiestry.
Fot. Simona Skrebutėnaitė
Nataliia Gaponenko

Absolwentka Narodowej Akademii Muzycznej im. Piotra Czajkowskiego w Kijowie (klasa prof. Natalii Gridniewoj).
Karierę zawodową rozpoczęła jako akompaniatorka w przyuczelnianym studium operowym, oraz w klasach prowadzonych przez znakomitych ukraińskich profesorów: Marię Stefiuk, Iwana Ponomarenko i Walerego Bujmistra.
Od września 2018 związana z Warszawską Operą Kameralną, gdzie pełni funkcję korepetytora solistów śpiewaków. Występuje z Orkiestrą Musicae Antiquae Collegium Varsoviense, realizując partie czelesty i fortepianu m.in. (Czarodziejski Flet, Medium) oraz recytatywy na pianoforte m.in. (Cosi fan tutte, Idomeneo, Don Giovanni, Il Giovedi Grasso). Bierze także udział w realizowanych przez Operę koncertach (Snack Opera, Cafe Mozart).
Jako vocal coach i pianistka w orkiestrze w latach 2015-2018 pracowała w Operze Wrocławskiej, zaś od 2018 współpracuje z Operą Bałtycką w Gdańsku.
Uczestniczy w wielu produkcjach operowych, współpracując z takimi dyrygentami jak: Michał Klauza, José Maria Florêncio, Przemysław Fiugajski, Paweł Przytocki, Marcin Nałęcz-Niesiołowski, Matteo Pagliari, Stefan Plewniak, Marcin Sompliński, Piotr Borkowski czy Piotr Sułkowski.
Bierze udział w licznych warsztatach wokalnych, m.in. Young Singers Project w Salzburgu (2010), Lindemann Young Artist Development Program przy Metropolitan Opera w Nowym Yorku (2012-2013), czy 42. Zimowy Kurs Wokalny w Dusznikach-Zdroju (2025).
Współpracuje także z Akademią Teatralną im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (projekty studenckie pod kierownictwem Michała Znanieckiego), Teatrem Dramatycznym m.st. Warszawy (Człowiek z la Manchy) oraz z Teatrem Studio w Warszawie (Mahagonny.Ein Songspiel / Afterparty).
Akompaniuje śpiewakom na wielu międzynarodowych konkursach w kraju i za granicą (m.in. na IV Międzynarodowym Konkursie Wokalistyki Operowej im. Adama Didura w Operze Śląskiej w Bytomiu, Belvedere Singing Competition, czy Neue Stimmen).
W Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach prowadzi kursy fonetyki wraz z praktyką wykonawczą dla studentów wydziału wokalno-aktorskiego.
Akompaniuje na kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez prof. Bogdana Makala, prof. Kałudiego Kałudowa i prof. Marka Rzepkę.
W latach 2022-2024 pełniła funkcję kierownika muzycznego organizowanego w Warszawie przez Julian Cochran Foundation cyklu Opera na Koszykach (Cyganeria, Czarodziejski Flet, Wesele Figara).
fot. M. Chrastek